.....
ASSALAMUALAIKUM!
Nor Azlini Mohamed's not here
currently in the hostel
officially an RC student
P R I N C E S S
Follow Dashboard
Kawan sampai mati.
Saturday 29 November 2014 @ 05:45 | 0 Superstar (s)!

Assalamualaikum reader(s)  especially Alin . :)

Another sad story from me. Sedih la coz kawan yg pernah ,still dan in shaa allah selamanya bergelar BFF akn pindah x lama lagi. So, haritu dh janji ngan die nk post entri pasal die lepas die pindah. But I thought , entri ni xkan wujud since dh berpuluh kali die ckp nk pindah, tp x pindah2.

Oke, nk flashback sikit kesah form 1 dulu,

*alin, nk nanges aku type entri ni.dhla dgr music sedih lagi. :'(



Hmm. igt first time kite ckp? i dont even remember sape tegur sape dulu. Tapi ni sume takdir Allah kan? Ye, kite deskmate. mula2 masuk kelas tgk sume tempat penuh. But, ade betul2 dua tempat kosong kat hujung belakang belah kanan kelas. so, kite main amek je kerusi then duduk kan? kerusi ade tiga act. aku duduk tgh2, alin duduk sbelah kiri kan. coz sbelah kanan dh ade org duduk. Amalina nme nye. aku x kenal lg sbb die bukan ahli homeroom aku. Same goes to you. Seems like Amal x byk ckp. so, aku sembang ngan alin.


Kita mula dgn name dulu kan? You said,



"Name sy Adlin.Panggil je Alin"
I asked you to spell it. Then you showed me your name on your notebook.
Sejak dari tu, kite byk sembang kan. Aku tuliskan NUR ADLIN FADHLINA BT ADNAN cantik2 atas kertas A4 then bg kat kau. I wonder lh kau simpan ke dh buang.

Entah mcm mne kite jadi Bestfriend. Sejak detik tu, di mane ade kau, mesti ade aku. Di mane ade aku, di situ ade kau. Hmm. Mcm kakak dan adik. yeah, mmg x dinafikan. smpaikan klau aku mkn sorang2, mesti org tnye. "mane Alin?" or "gaduh ke ngan Alin?" but, x pon. well, kite duduk dorm laen2 so susah sikit kan? hmm. setahun berlalu. kite mkan same2, main same2, study same2, pegi kelas same2, pegi roll call same2, pegi surau same2. kdg2 aku pegi tido kat dorm kau,stay up konon nk study.. igt x time kite gurau dgn daniel ngan adam kat blakang? ingat ?













Then, tiba satu hari.. aku x ingt tarikh. yg pastinya time final exam an? aku kne fitnah . kite gaduh besar. kau ckp aku backstabber. kau tuduh aku mcm2. kau ckp aku pengkhianat. kau call parents kau ckp bnde bukan2 pasal aku. then yg paling aku sedih, kau ckp nk pindah.

time exam, hati aku x tenang langsung. Sumpah. stress nye dengan PBS x siap, kelas sejarah, exam, nota lagi.. sume bnde nk kene siapkan dlm minggu exam.. nasib baek ade kawan2 yg satu dorm ngan aku duk support. dorang jadi tulang belakang aku time kau x beri kepercayaan kat aku lagi.


macam tulah berlalu hari2 aku. then, ade satu malam. kau ckp nk setel kan masalah ni kan. oke, jantung aku mmg nk tercabut time tu. hanya tuhan yang tahu. aku sorang while kau bawak kawan dalam 5 ke 6 orang mcm tu. tapi aku pesan pada aku sendiri, "berani kerana benar so buat ape nk takut klau aku x salah" .


Mase tu kat ds, aku tgh buat nota pai. kau dtg. kau tanye macam2. aku cume balas sepatah2. tangan aku mmg xleh bergerak. aku sorokkan je bwh meja. sejuk gile tgn aku. then, kite berdebat. kau tanye aku betul ke selame ni aku mengkhianati kau. aku jwb dgn jujur. dan soalan2 seterusnya.. kite berdebat. dan lastly, org yg bersalah tu mengaku kan? see? aku bukan pengkhianat. tu sume fitnah. aku nmpk mata kau dh berair time tu. mse kau tahu kebenaran. then, kau hulur tgn. sambil kau ckp,



"kite kawan?"

Aku pon mcm dh nk menanges time tu. aku sambut salam kau. aku jawab "ye" dgn senyuman yang ikhlas gile. Tapi, aku malas nk fikir sgt bnde tu so aku ajak kawan2 aku pegi PSP. nk sambung buat nota dan study sikit.


Keesokannya, kite bertegur sapa mcm dulu lagi kan. Tapi sumenye dh x same. aku rse janggal sgt.

Smpai lah hari last kite kat maktab. tegur pon mcm xnk tegur je.


candid woo.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Masuk tahun baru. 2014. Aku happy sbb kau x jadi pindah. so, ni lah mse untuk kite baiki persahabatan kite kan. tapi, sumenye dh x same. Perit. Betul lah org ckp,



"Expectations hurt when things dont go your way"
 Aku bodoh. Terlalu berharap. tinggi sgt harapan.
Tahun ni, deskmate aku Atin ngan Miza. jadi, aku x rapat sgt dengan kau.
And, banyak kali kau dtg lewat ke maktab lepas pulang bermalam an.
Bnyak masalah. Demam. Sakit kaki. And many more.
So, kite x rapat sgt an?

Smpai lah satu mase. kau x dtg lg ke maktab. then kau call. kau ckp ape? kau ckp kau dh nk pindah. klau balik dorm , tgk barang dh xde, means kau dh pindah. time tu, aku org first yg menangis.

ingat? kau tanye, "bkpe nangis ni?" . lepas kau letak panggilan. kite sambung texting lagi an. kau ckp ade ramai lagi kawan kan. tapi aku ckp, satu yang pegi tk same dgn 1000 yang datang. kau ckp aku buat kau nk menanges. xtaulah kau ikhlas ke x. tp sumpah aku sedih gile time tu. Aku balik dorm terus pegi cube kau. Alhamdulillah barang2 masih ade. :) time tu pulang bermalam. Aku tunggu parents dtg jemput. Lepas asar jugak lah. dlm pukul 5. Aku habiskan mase, tulis surat untuk kau. Conteng2 kertas tulis name kite. Aku selitkan  kat buku kau atas kaunter mse aku nk balik.

Aku x ingat cuti tu bape lame. tapi smpai je kat maktab, aku pegi lagi ke tempat tidur kau. Barang2 kau sume stay kat situ. kertas yang aku selit tu tak bersentuh langsung. time tu syukur gile ah. dlm hati, "yeay,Alin x jadi pindah" . Mase tu kau balik maktab lewat jgk an. Time tu aku rapat ngan Mira. Ade something yang aku nk sgt kau tahu. tapi, xpelah. Biar aku simpan sorang2. aku x suke putuskan silaturahim orang. no, aku bukan silaturahim breaker. Biar aku tanggung sorang2 peritnye situasi ini. nanti kat akhirat kau tahu lah.


Then, berminggu2 lepas tu kau muncul. Aku x tegur kau. saje bagi chance Mira tegur dlu sbb nk bagi korang rapat balik .yelah, before kau dtg maktab kan korang gaduh skit. salahfaham ape ntah aku dh lupe. berhari2 jugak aku bagi chance. Aku happy tgk kau dh rapat balik ngan Mira. Tapi makin hari, aku makin dipinggirkan. Tapi aku x kesah. Maybe ni mase untuk aku berundur diri? so, aku cuba jadi aku yang dulu. yang selalu ceria, yang ketawa x ingat dunia. Tapi kali ni laen. berlakon jadi seorang yang ceria di maktab susah . susah sangat sebenarnya . tambahan lagi, TANPA KAU. Nasib baek aku dpt deskmate baru yang gila2 jugak. Tapi, trust me. Imy so much. the old you i mean.


Pertengahan tahun 2014, kite makin x bertegur sape. aku muncul kat cube kau time ade something really important je. perangai kau dh berubah. aku bukan x suke dgn perangai baru kau. Tapi , aku cuma xnk tergolong buat bnde x elok mcm tu. 



bukan lah aku nk kate yang aku ni baik . tapi, aku tetap aku.


so, aku terpakse tinggalkan kau. Mungkin kau tgk aku happy dgn cubemate baru,deskmate baru. Tapi dorang x same ngan kau. 


Time sambutan raya, mane hilang semua janji kite? nk pkai shawl same2? nk tangkap gambar same2? mane? ...


Dan, yang terakhir .. time final exam. tiap kali prep petang, aku selalu terkenang kan time kite study same2 dulu. sedih. perit. tmbahan, aku tau sume tu xkan terjadi lagi. Mustahil untuk sume bnde tu terjadi. Habis je final exam, kite masih x bertegur sape. Hari last, exam kite dh habis. Aku duk kat kelas. Pagi tu ade tegur kau sepatah dua. Then, senyap. Masing2 buat mcm masing2 x wujud. Tengahhari tu balik dorm. Ade jugak kenangan kite time ni. Kite kne tuduh pecah masuk dorm form 5 an. bukan kite je lah, satu batch. 


Tu je lah kot, Alin. Hehe. Agak grrr skit sbb penggunaan kau, aku sepanjang citer kat atas. Bace je lah. :) Ikhlas dari aku. 


Some wishes from me :



  • Belajar rajin2
  • Jangan tinggal solat
  • Rindukan aku selalu
  • Jadi beststud ye kat sane
  • Moga dpt jumpa si MA tu in real life
  • Be gorgeous yeah
  • Stay pretty
  • Stay slim
  • Stay tall
  • PT3 pastikan dapat straight A tau
  • SPM tu pon aku nk kau dpt straight A, masuk paper tau.
  • Moga kau dpt jadi Pelajar Terbaik SPM 2017 Negeri Perak. Aminn
  • Klau kite dpt pkp, jom pegi TGB same2 ye
  • Last but not least, moga kau bahagia di dunia dan di akhirat



Jangan anggap kau x cerdik. Sebenarnye aku jeles je ngan markah Sej and Geo kau tu. Terdetik jugak lah dlm hati " bila aku nk jadi bijak mcm die? " tapi, salah aku kan. Aku yang x study. XD

ade byk lagi gambar tp line slow. sorry.

Thanks sbb hadir dlm hidup aku. Thanks ceriakan hari2 ku di MRSM KayTee. Thanks story kat aku citer2 pelik tu. Thanks sharing kat aku lawak2 bodoh. Thanks sbb bagi aku peluang untuk berkawan dgn kau. Thanks sbb sanggup luang mase dgn aku untuk buat keje2 gile. THANKS FOR EVERYTHING. Halalkan sume yang kau bagi eh. Ilmu,masa,erti sahabat,air?? huhu .. 

Nanti kau duduk kat Pasir Salak tu, jangan lupa aku tau. <3 :'( *tskkk tskkk


NotaKakiUntukAlin :Klau lepas bace entri ni, mu ade lagi kat maktab thun depan. siap mu. aku geletek kang. haha.



Older Post | Newer Post
Pretty Princess


ASSALAMUALAIKUM! Welcome to my simple triple blog,thanks for visiting my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox ♥(ˆ⌣ˆԅ)

AZLINI | LIMABELAS | TERENGGANU

Do Blogwalking, Do follow

Diary About Stuff Linkies

Do Ask Me

Other Prince & Princess

WeChat here!

Do Leave Your Footsteps.. No harsh word please..



Princess' Wishlist

5A upsr
10A pt3
Straight A's SPM
Go to KL
Kedah
Negeri Sembilan
Pahang
Kelantan
Johor
Perak
Perlis
Terengganu
Sarawak
Penang
Sabah
Melaka
Selangor
Own a Rilakkuma plushie
An android
a DSLR
Fly to Paris

When the princess talk..



Princess's statuses..

>> Bought a rilakkuma plushie ,RM81 melayang. happy >,<
date : 05/01/2015
at: 1.45p.m


>> Done letak wishlist ;)
date : 16/12/2014
at: 12.48pm


>> Jalan2 di pantai with abg,kaksa,kakak,abg din, kak fiza n ma
date : 9/12/2014
at: 4.30pm


>> Have fun jogging with my friends
date : 2/12/2014
at: 8.30am


>> alhamdulillah banyak nye menang GA
date : 11/12/2013
at: 2.00pm


>> Header baruu~ thanks Sarah
date : 3/12/2013
at: 2.45pm


>> Yeay! dapat jumpe bestie!
date : 30/11/2013
at: 3pm


>> Sedih! xleh hang harini.
date : 29/11/2013
at: 2pm


>> Blogskin baru. Tadaa!
date : 28/11/2013
at: 9am


>> I Luv You!
date : 12/12/12
at: 12pm


>> Saya blogger newbie!
date: 9/10/2011
at: 11am

a BIG thanks to:

Basecode by : Nadya and Qistina
Re.Design : Miss_Hana
Awesome header from : Sarah
Own this blog : Nor Azlini

Best View at GOOGLE CHROME!
saya di sini pd bulan Nov - Dis aje.. start bulan Jan - Okt , sy akn kurang berblogging kerana bz ngan hostel,homeworks,...